10 Ekim 2007 Çarşamba

ŞURUPLU KURABİYE
(margarinsiz ve yumurtasız)



Artık bayrama çok az kaldı. Sonuna yaklaştığımız Ramazanın ardından “Allah tekrarını nasip etsin” demekten başka birşey gelmiyor elden. Bu bayram adı üstünede Şeker Bayramı. Bol bol şeker ve tatlı yeme bayramı :)) Tabi ki en güzel bayram tatlısı baklava ama benim gibi baklava yapacak zamanınız ve tecrübeniz yoksa ya da oruçtan çıkmış midelere hafif tatlar sunmak istiyorsanız aradığınız tarif burada. Üstelik margarinsiz ve yumurtasız yani neredeyse sıfır kolesterol. Dr Oetker kakao ambalajının arkasındaki tarifi üzerinde çok az oynamayla yarım ölçü olarak yaptım,23 tane tatlım oldu. Bir kaç tanesini şerbetlemeden kuru kuru tadına bakmak istedim,şekersizdi ama fena değildi,nutelleyla çok güzel oldu :)) Ben bu tarifi çok sevdim,aklımda değişik fikirler var ana tarifi bozmadan çeşitlemeler yapmayı düşünüyorum :)) Bence siz de deneyin,pişman olmayacaksınız...

Ve şimdiden bayramınız kutlu olsun, her gününüzün bayram güzelliğinde geçmesi dileğiyle...


Malzemeler (23 adet) :

Hamuru için :
½ su bardağı ılık su
½ su bardağı sıvı yağ
½ su bardağı dövülmüş fındık
3 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı tarçın
½ paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un (yaklaşık 2,5 su bardağı)

Şerbeti için :
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı :

Kurabiye sıcak, şerbet soğuk olması gerektiğinden ilk olarak şerbetimizi hazırlayalımki; kurabiyeler pişene kadar soğusun.
Bunun için şeker ve suyu bir kaba alıp orta ısılı ocağa koyalım.
Kaynadıktan sonra 3-4 dakika daha ocakta tutup limon suyunu ekleyip ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.
Şerbetimiz soğurken hamurumuzu hazırlayalım.
Tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak kıvamlı bir hamur elde edelim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizde yuvarlayıp kurabiye şeklini verelim ve yağlanmış fırın tepsisine dizelim.
175C de 20-25 dakika pişirelim.
Kakaolu olduğu için pişip pişmediğini anlamak biraz zor oluyor.
Ben kurabiyeyi spatula ile ittiğimde tepsiden kolay ayrıldığını gördüğüm sürede fırından aldım,bu 23 dakika sürdü.
Kurabiyeleri hiç bekletmeden üzerine şerbetimizi dökelim.
Soğuduktan sonra servis yapalım.
Afiyet olsun.



7 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor. en kısa zamanda deneyeceğim. ancak fındık yerine ceviz koysak olur mu? bide soğuk kurabiyelere sıcak şerbet döksek olur mu?

elifin tarifleri dedi ki...

Sevgili misafirim,yorumun için teşekkür ederim.Fındık yerine cevizle de yapılabilir sorun olmaz.Soğuk kurabiyeye sıcak şerbet döküldüğünde kurabiyeler fazla yumuşak ve ıslak ıslak oluyor,dağılma noktasına geliyor,meraktan denemiştim,tavsiye etmem :)) Şimdiden afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

tarifinizi bayram için denedim,tüm misafirlerim çoook beğendi.tarifleriniz sayfanız çok güzel anlatımınız çok güzel.elinize sağlık.

elifin tarifleri dedi ki...

Sevgili Almula çok teşekkür ederim iltifatların için,çok mutlu oldum...

AYİNE dedi ki...

özellikle margarinsiz olması beni en çok ilgilendiren kısmı... Diğer taraftan gerçekten de güzel gözüküyorlar, hemen denemek istiyorum.
çalışmalarınızda başarılar dilerim.

elifin tarifleri dedi ki...

Sevgili Ayine şimdiden afiyet olsun, inşallah beğenirsin...

Adsız dedi ki...

sımdı yaptım cok guzel oldu tesekkurler tarıfınız için elif hanım.